24.09.2023
O nouă gama KTM 1390 urmează să sosească în 2024, cu noul motor care urmează să înlocuiască unitatea de 1,301cc utilizata în prezent în gama 1290 Super Duke.

Deși KTM încă nu a făcut un anunț oficial despre gama 1390 Super Duke, existența modelului 1390 a fost practic confirmată prin apariția motorului independent 1390 LC8 în mai multe liste de piese KTM din întreaga lume. Site-urile dealerilor, cu secțiuni de piese care probabil sunt populate automat dintr-o listă centrală pe serverele oficiale KTM, au dezvăluit două numere de piesă distincte pentru noul motor 1390 și au confirmat că acestea urmează să fie folosite la ‘1390 Super Duke 2024’.
Cele două motoare par să fie identice, dar o versiune este listată ca ‘Motor 1390 Super Duke CN 2024’, ceea ce sugerează că este unul fabricat în China – presupunând la fabrica joint venture a KTM, înființată împreună cu CFMoto. CFMoto produce deja motoarele 790 și 890 LC8c twin paralele, pentru utilizare atât în mașinile KTM cât și CFMoto, și propria sa versiune de 1279cc a motorului LC8 V-twin care este utilizată în motocicleta CFMoto 1250TR-G, disponibilă doar în China.
Listările site-urilor dealerilor pentru noul 1390 Super Duke au apărut în toată Europa, cu dealerii din Marea Britanie indicând că doar motorul ar costa £8,179.86 în această țară, inclusiv TVA, sau £6,816.55 fără TVA – aceeași sumă cât costă un motor 1290 Super Duke. În Europa continentală, cele două motoare au prețuri cuprinse între €8,806 și €9,028, dar variază de la o țară la alta.
Intre timp aceste informații de pe siteurile dealerilor au fost șterse.
Stilul KTM de a folosi „90” la sfârșitul denumirilor motorului înseamnă că nu putem fi complet siguri de capacitatea precisă. Actualul LC8 „1290” este de fapt de 1301cc, de exemplu. Cu toate acestea, trecerea la „1390” înseamnă că noul motor va fi mai aproape de 1400cc decât de 1300cc sau 1500cc, plasându-l undeva între 1350cc și 1449cc. Cel mai probabil, va fi în jurul valorii de 1400cc. Nu se știe dacă această capacitate este obținută printr-o creștere a diametrului, o cursă mai lungă sau o combinație a celor două, dar prototipurile pentru Super Duke de generație următoare au fost văzute la teste cu mai multe componente făcute manual pe motoarele lor, inclusiv carcase de motor revizuite și o nouă pompă de apă. Noua motocicletă are, de asemenea, un stil revizuit cu o configurație a farului care va stabili un nou aspect de familie ce va fi preluat de restul gamei de motociclete de stradă KTM în anii următori.
V-ar mai putea interesa: